Συλλογή Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου – «Νύμφη – δούκισσα του νερού», περίοπτο ψηφιδωτό – μάρμαρο, σμάλτο, σίδερο κονίαμα, 55χ113χ40εκ, 2019
Νύμφη -Δούκισσα του νερού
Η ευρύτερη περιοχή γύρω από τη χειμερινή κατοικία της Δούκισσας της Πλακεντίας αποτελεί την αφορμή και το θεματικό πλαίσιο της εικαστικής πρότασης με θέμα: «Νύμφη – Δούκισσα του νερού». Η ανθρώπινη φιγούρα και το υγρό στοιχείο, που απεικονίζεται αποτελούν ένα σώμα, με αναφορά στον άλλοτε υπαρκτό Ιλισό πόταμο .
Η Φυσική πέτρα, σμάλτα και μάρμαρο αποτελούν το μέσο της χρωματικής απόδοσης του θέματος. Οι ψηφίδες είναι ανεξάρτητα σχηματοποιημένα στοιχεία του έργου, που ταυτόχρονα μέσω του αρμού ενοποιούνται και δημιουργούν γραμμές και φόρμες. Μέσα από τις εναλλαγές μικρών και μεγάλων σχημάτων αναπτύσσεται η σύνθεση. Το θέμα αναπτύσσεται και εκτός των ορίων της μορφής. Οι ψηφίδες αντανακλούν φως και διαμορφώνουν συμπλέγματα μεταβαλλόμενων σχέσεων ανάμεσα στο έργο και στο θεατή. Η αδρή γραμμή, ως αποτέλεσμα των καθαρών χρωματικών αντιθέσεων ορίζει υλικά το φως, ενώ ο καθαρός αρμός συμβάλλει, ώστε να έχουμε την αίσθηση της ροής και της κίνησης, καταδεικνύοντας ένα δυναμικά ζωντανό περιβάλλον.
Άλλωστε το νερό είναι διάφανο, χρωματίζεται από τα στοιχεία που υπάρχουν γύρω του, όπως οι έννοιες και οι ιδέες, αντανακλά το πλαίσιο που το περιβάλλει.
“Συλλογή Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων -Σπουδή: μια βόλτα μια ματιά στην ιστορία, περίοπτο ψηφιδωτό – μάρμαρο, σμάλτο, inox, κονίαμα, 55χ55χ55εκ, 2018
Σπουδή : μια βόλτα μια μάτια στην ιστορία
Το παλιό λιμάνι των Χανίων αποτελεί το θεματικό πλαίσιο της εργασίας με θέμα: ‘ Σπουδή: μια βόλτα, μια μάτια στην ιστορία’ . Αφορμή για αυτή τη δουλειά στάθηκε η ανάγκη να περιγράψω -με εικαστικό τρόπο- το βίωμα μου, αντικρίζοντας ταυτόχρονα αρχιτεκτονήματα, που αφορούν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, ενώ παράλληλα μαρτυρούν τους διαφορετικούς πολιτισμούς που πέρασαν από αυτόν τον τόπο.
Το έργο ‘ Σπουδή: μια βόλτα, μια μάτια στην ιστορία’ αφορά σε μια εγκατάσταση, που αναπτύσσεται σπειροειδώς και αποτελείται από τέσσερεις ανεξάρτητες εικόνες. Σε τρεις από τις πλευρές του έργου η σύνθεση αναφέρεται αντιστοίχως στο Φάρο στο Γυαλί τζαμί και στο Ναυτικό μουσείο, αρχιτεκτόνηματα που το κάθε ένα αποτελεί τοπόσημο για το παλιό λιμάνι των Χανίων, ενώ στην τέταρτη πλευρά δηλώνεται το άνοιγμα προς τη θάλασσα. Ο θεατής συμμετέχει στην διαδικασία ολοκλήρωσής του έργου. Αφενός γίνεται δέκτης της συνομιλίας των διαφορετικών πολιτισμών, κινούμενος γύρω από το έργο, αφετέρου το είδωλο του εμφανίζεται στα κάτοπτρα που καλύπτουν την έσω πλευρά της σπείρας, ορίζοντας ένα νοητό άξονα σύνδεσης του με την ιστορία του τόπου
Ψηφίδα κονίαμα και ατσάλι είναι τα υλικά από τα οποία κατασκευάστηκε το έργο ‘ Σπουδή: μια βόλτα, μια μάτια στην ιστορία’. Το ψηφιδωτό ως τέχνη, αλλά και ως τεχνική χρησιμοποιήθηκε γιατί ενισχύει εννοιολογικά το θέμα που διαπραγματευόμαστε, αφού ο αρμός ανάμεσα στις ψηφίδες έχει την ιδιότητα να τις ενώνει και ταυτόχρονα να τις διαχωρίζει, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην δυναμική του σχεδίου. Το ατσάλι ως υλικό επιλέχθηκε διότι πέραν της αντοχής του έχει την ιδιότητα, μετά από επεξεργασία, να αντανακλά το είδωλό της μορφής του θεατή που μετέχει της δράσης, θέτοντας τον μέσω της αντανάκλασης, στο κέντρο της εγκατάστασης.